Ken Richard

Cu trei companii create si vandute la activ, Ken Richard si-a construit cariera si reputatia prin capacitatea lui de a valorifica in timp util oportunitatile ivite: influenta pe care un canal indirect de vanzari o poate oferi unei afaceri in dezvoltare, avantajele experientei multinationale in dezvoltarea canalelor de distributie globala si influenta pe care o ofera capacitatea de a crea si intretine o retea larga de contacte in afaceri.

Intreprinderile create de Ken s-au concentrat pe impartasirea experientei sale profesionale cu companiile de IT din Silicon Valley. Domeniul de interes comun a condus la dezvoltarea companiilor de IT prin crearea de canale de distributie si relatii pe pietele in curs de dezvoltare. Companii precum Logitech, care cauta strategii de vanzari cu amanuntul pentru regiunile America Latina, EMC si SAP, in dorinta de a adauga valoare retelelor de distribuitori si care sa ofere astfel solutii de mid-market, sau precum Xerox, care cauta sa isi schimbe la nivel global strategia de go-to-market de la un model direct la unul indirect – toate au avut un singur lucru in comun – nevoia de a accelera cresterea economica fara ca preturile resurselor si infrastructurii sa se mareasca direct proportional cu aceasta crestere.

Mesajul lui Ken este ca trebuie intelese notiunile cheie in afaceri, punctele forte ale unei afaceri mici, dar cu potential, pentru a construi o matrice organizationala externa companiei. Corporatiile mari au descoperit acum mult timp ca agilitatea, dezvoltarea si competitivitatea se bazeaza pe ceva mult mai sofisticat decat pe o diagrama organizatorica verticala – in schimb, au implementat discipline de management de proiecte si programe pentru a formaliza utilizarea si eficienta angajatilor de la toate nivelurile organizatiei, pentru a indeplini obiectivele corporatiste.

Aplicand aceasta logica si pentru startup-uri, Ken sustine in discursurile sale ca echipele formate din angajati de la toate nivelurile, reusesc, in baza unor parteneriate, sa construiasca aceleasi motoare de crestere precum se intampla si in cazul corporatiilor mari, internationale.